In de achtste ronde van de interne competitie verslikte Gijs Hager zich in zijn partij tegen Jan Pezij en kon vroeg naar bed. Door een grote onvoorzichtigheid in de opening van de zwartspeler wist Jan de koning van Gijs al vroeg in de avond naar het centrum van het bord te dirigeren en daar mooi mat te zetten. Piet van Dam verschalkte Teije Smedinga en won zijn eerste partij in deze interne competitie. Jannie Russchen wist tegen Dirk Jan Korenhof een dreigend verlies om te zetten in winst en verloor dit seizoen al driemaal niet meer.

In de top van het klassement speelden Raoul Suurmeijer en Richard Matulessy beiden een verliezende partij. De partij van Raoul tegen de nieuwe koploper Lieuwe Boskma bleef lange tijd in evenwicht, maar Raoul kon een goed opgezette aanval van zijn opponent uiteindelijk niet meer verdedigen. Richard mocht tegen Pieter Doller aantreden, moest stevig aan de bak en kwam in het middenspel slecht te staan. Zoals we Richard kennen bleef de sluwe vos lange tijd zoeken naar een laatste strohalm, maar moest met verlies van de partij akkoord gaan.

Verder mooie en belangrijke overwinningen voor Johan Zwanepol, Bernard Bos en Arnout Wegerif. Mark Hoogendijk wist lange tijd sterk partij te bieden tegen Johan, maar miste toch ergens een zet die zijn verlies inleidde. Met zijn winst houdt Johan aansluiting met de top drie. Bernard won in een Hollandse partij knap van Jan van Spijker, Arnout wist concurrent Frits Bosman netjes af te troeven.

Mede doordat Tom Visser deze ronde niet aantrad voert Lieuwe Boskma na acht ronden de actuele ranglijst aan. Bernard Bos is weer helemaal terug van weggeweest. Hij is de beste B-speler en bezet een mooie vijfde plaats. Arnout Wegerif is de beste C-speler van het moment en laat nu negentien schakers  achter zich.

Maandag aanstaande volgt ronde negen. Ons eerste achttal speelt de dinsdag daaropvolgend de uitwedstrijd tegen Hoogeveen.