Roden 2 won afgelopen maandag 10 maart zijn zesde competitiewedstrijd, nu tegen het op papier zwakkere Haren 5. Om half tien was de strijd al zo goed als beslecht. Teamleider Jan en Theo wisten hun partijen snel te winnen en Arnold en Ale hadden reeds in een gelijkspel berust. De jonge tegenstander van Menno wilde ook remise aanbieden, maar dat stond de niet-meespelende teamleider van Haren 5 niet toe. De jongen moest gaan voor de winst. De eerste zet die deze Haren 5 speler vervolgens op het bord van Menno deed, verloor op slag. 4-1 voor Roden 2!

Jeppe moest het op bord 1 opnemen tegen een sterke huurling van Haren (gastlid) met een rating van > 1900. Helaas redde Jeppe dat niet; hij moest Haren 5 de enige overwinning toestaan. Leek staat in klasse 2A op de eerste plaats met 12 matchpunten en 27½ bordpunten, Roden 2 staat tweede met 12 matchpunten en 24½ bordpunten. Leek en Roden 2 vechten de broederstrijd uit tijdens de laatste gezamenlijke laatste ronde op vrijdag 11 april a.s.

Omdat Roden 2 de tweede plaats niet meer kan ontgaan en er volgens competitieleider Bart Romijn twee teams uit klasse 2A naar de eerste klasse promoveren, is Roden 2 vrijwel zeker van promotie. Roden 1 is dan haast aan zijn stand verplicht om opnieuw de stap naar de promotieklasse te maken. Zet ‘m dus op Roden 1!