In de zevende ronde van onze interne competitie nam Tom Visser, zij het met de nodige inspanning, de koppositie over van Dick Dalmolen. Kees Duisterwinkel liet weer eens zien dat hij voor iedereen een geduchte tegenstander wordt en liet Tom flink zwoegen. Een wat aparte opening uit Duisterwinkels keuken leidde tot een goede stelling voor Kees. Maar juist dan is Tom op zijn best en trok ook dit keer aan het langste eind. Dit laatste lukte Dick Dalmolen niet. Nu had hij aan de steeds beter spelende Peter Slaman een gelijkwaardige tegenstander die op het bord de stelling in evenwicht hield. Voor beide spelers viel daar weinig meer in te verdienen en ze besloten toen maar tot remise. Door dit resultaat blijft Dick, Tom op de hielen zitten.

Peter is op de vierde plaats de beste B speler op geringe afstand gevolgd door Olaus Diebrink.

Ruurd Kunnen nam een avond rust na zijn inspanningen in het Univé toernooi in Hoogeveen waar hij nog op stoom moet komen na een gevoelige nederlaag tegen Menno Keizer. Maar bij onze club blijft hij de derde plaats behouden met uitzicht op beter.

Tegen Teije Smdinga leek het er een tijdje op dat Jannie Russchen dit seizoen haar eerste verdiende overwinning kon begroeten, maar Teije veroverde een stuk en speelde de partij bekwaam uit.

Tegen een altijd verrassende Jan Pezij hield Lieuwe Boskma het hoofd koel hetgeen resulteerde in een 1-0 score. Maar durft Frans van Doorn eigenlijk nogwel te winnen? Natuurlijk is spelen tegen een op oorlogspad zijnde Henk van Bemmel geen makkie maar om een eenvoudige matcombinatie van drie zetten over het hoofd te zien doet pijn. Vervolgens gaf Henk aan Frans een lesje eindspelbeheersing en won verdiend. Henk komt met zijn 15e plaats wat meer in de A poule sfeer.

Jan Duisterwinkel volgt het goede voorbeeld van zijn broer Kees. Na een zwaarbevochte overwinning op Henk Kouwenberg is hij met zijn 13e plaats in het klassement zijn broer tot op twee plekken genaderd.

Toen bijna iedereen naar huis was, kon Jeppe Teensma eindelijk Johan Zwanepol in een gewonnen eindspel verslaan. Het had sneller gekunt als Jeppe mat in één had gegeven maar ja zoiets komt vaker voor.

Ondanks zijn verlies tegen Lieuwe Boskma blijft Jan Pezij met zijn 12e plaats veruit de beste speler van de C-poule. We moeten 7 plaatsen zakken in het klassement om Arnout Wegerif als 2e speler in de C poule tegen te komen. Overigens won Arnout overtuigend van Bob van Maanen.

En dan die openingstrucs. Zoals iedereen wel weet hebben we op onze schaakclub een openingsgoochelaar met een zeer uitgebreide trukendoos. Van één van deze trucs werd Cees Hageman binnen 8 zetten het slachtoffer. Weg dame, einde partij en voor de rest van de avond leerde Arnold Meijster hem er wat trucjes bij.

Arend van der Burgh heeft de weg omhoog weer gevonden. Deze keer was zich een heftig verwerende DirkJan Korenhof het slachtoffer.

Tenslotte combineerde Theo Wolhekker zich weer creatief naar de winst. Ale Bakker had geen weerwoord tegen de gepeperde strategische verwikkelingen die Theo hem voorlegde. Als iemand echt durft te winnen dan is Theo het wel.