De schaakavond was nog niet halverwege of er klonk een luid applaus op. Lieuwe Boskma had op overtuigende wijze met de witte stukken Jeppe Teensma verslagen en deelde ons in de vreugde door iedereen een consumptie aan te bieden. Een verdiend kampioenschap na zijn achtste overwinning op rij. Ondertussen zat Ruurd Kunnen nog te zwoegen tegen Tom Visser. Hij stond met zwart wat beter, maar in de wetenschap geen kampioen meer te kunnen worden nam hij genoegen met remise.
De strijd om wie zich de beste speler van de B-poule mocht noemen bleef tot het laatste moment erg spannend. Er waren nog vier kanshebbers over namelijk: Ale Bakker, Arnold Meijster, Jeppe Teensma en Arend van der Burgh die elkaar dicht op de hielen zaten. Jeppe ging ten onder tegen Lieuwe en Ale had daardoor aan remise tegen Arend voldoende om zich de beste speler van het B-klassement te noemen en dat lukte hem. Ondanks een mooie overwinning met de witte stukken op Jan van Spijker lukte het Arnold niet meer Ale te passeren in het klassement.
In de C-poule lag dat heel anders. Met een remise tegen Dick Dalmolen bleef Peter Slaman op de 9e plek in het klassement de als 14e geëindigde Jan Duisterwinkel ruim voor. Een mooie prestatie van Peter die dit seizoen na een lange periode van onthouding het schaakspel weer heeft omarmd.
Verder wonnen Kees Duisterwinkel van Arnout Wegerif en Bob van Maanen, lichtelijk verrassend, van Jan Pezij. Henk Kouwenberg had de pech om in een betere stelling zijn dame te laten vangen. Frans van Doorn beschouwde dit cadeautje als een waardige afsluiting van het seizoen en nam het dankbaar aan. Dirk Jan Korenhof moest tegen Frits Bosman genoegen nemen met remise. Hij had gewonnen gestaan, maar een paar wederzijdse blunders maakten de partij aan het eind nog erg spannend. Ook Cees Hageman presteerde goed door een degelijke remise te spelen tegen Mark Hoogendijk.
Jan Duisterwinkel verzuimde in het middenspel een pion te winnen tegen Johan Zwanepol die daarna met sterk aanvallend spel de partij naar zich toe trok. Johan kan met een goede vierde plek in het eindklassement terug zien op een goed seizoen en wie weet zit er volgend jaar meer voor hem in.
Er heerste een haast uitbundige sfeer op deze laatste clubavond. Er werd aan niet minder dan 14 borden gespeeld, een record. De sfeer op de club is mede zo goed door onze speelruimte. De Scheepstraschool is een unieke plek voor schaakwedstrijden. Ook het Ot & Sien schaaktoernooi heeft hier een passend onderkomen gevonden. Dat dit mogelijk is, is te danken aan de goede samenwerking van de schaakclub met Cosis en WIN en de steun van de gemeente Noordenveld.