Wie een uur voor het einde van de wedstrijd van het eerste tegen Z! een weddenschap zou hebben afgesloten op een overwinning voor de onzen zou voor gek zijn versleten. Die dwaas zou nu spekkoper geweest zijn en stil kunnen gaan leven. Want het ongelofelijke werd waar. Met enig geluk hadden we het tot een 3-3 tussenstand geschopt. Richard's winst compenseerde het verlies van Tom R. en Ward, Tom V., Dick en Geert behaalden remise. Tom V. moest daarvoor wel terugvechten vanuit een stand met een kwaliteit minder.

De resterende partijen, die van Henk en Frans, stonden slecht tot verloren. Maar Frans schwindelde zich nog naar winst en Henk had het geluk dat zijn tegenstander net te weinig tijd had om hem mat te zetten. Volgende wedstrijden zullen we echt uit een ander vaatje moeten tappen. Ons quotum aan geluk moet zo langzamerhand wel op zijn.