Weer goede vangst voor Visser.

In de vierde ronde van de interne competitie ging de aandacht vooral uit naar de partij Lieuwe Boskma en Tom Visser. Dit zou wel eens een testcase kunnen zijn voor de koploper. Maar een strijd is het nooit geworden omdat Lieuwe al vroeg in de opening een stuk weg gaf en in een kansloze positie kwam te staan. Tom gaat met 4 punten uit 4 wedstrijden fier aan kop.

Johan Zwanepol herstelde zich van een slechte seizoenstart door een overtuigende overwinning met de witte stukken tegen Bob van Maanen.

Ruurd Kunnen kreeg in de opening goed tegenspel van Frans van Doorn. Na een uur spelen wilde laatstgenoemde de partij forceren en verrekende zich. Ruurd buitte dat bekwaam uit en staat nu met 3 punten uit 4 wedstrijden op een vierde plaats. Frans is met de achtste plek in het klassement nog altijd de hoogst geplaatste C speler.

Arnold Meister overrompelde DirkJan Korenhof en is met zijn 7e plaats de best geplaatste B speler.

Geheel tegen onze verwachtingen in speelde Theo Wolthekker remise. Het was zijn eerste partij van dit seizoen en hij stuitte op een zich taai verdedigende Jan Pezij. Jan wist het aanvallende spel van Theo bekwaam te neutraliseren en kwam in een verdedigbaar eindspel terecht dat hij remise wist te houden.

Henk Kouwenberg liet ook tegen Arnout Wegerif weer mooie kansen liggen en toen hij een stuk weg gaf ging Arnout er met de winst van door. Met 2,5 uit 4 en een 12e plaats in het klassement, is hij dit seizoen goed begonnen

Kees Duisterwinkel kon in deze ronde met de zwarte stukken zijn eerste overwinning aantekenen tegen Derk Holman en Leen van der Heide wist een razend ingewikkelde stelling tegen Tije Smedinga in winst om te zetten met een knap staaltje positie schaak.

Olaus Diebrink leed tegen Henk van Bemmel zijn tweede nederlaag van dit seizoen.

In de hoofdklasse A van de N.O.S.B.O. competitie speelde Menno Keizer alvast zijn wedstrijd vooruit tegen Luuk Hofstra van Bedum 1. Menno wist zich in eerste instantie goed te ontworstelen uit de omsingeling van zijn tegenstander die sterk opende. In het eindspel liet Menno echter een steek vallen en moest met lede ogen toe zien dat hij de vrijpion van zijn tegenstander alleen kon tegen houden met het verlies van zijn twee resterende pionnen. De twee vrijpionnen van Luuk gaven toen de doorslag. Op maandagavond 8 oktober worden de resterende partijen gespeeld.