De voorjaarsvakantie was net begonnen en dat was te merken. Het was bij de 20e ronde vrij rustig op de club. Geen wonder dat er weinig verschuivingen in de ranglijst plaatsvonden. De belangrijkste was dat Jeppe Teensma de leiding in de B-groep heeft gegrepen. De laatste weken leek de eerste plaats de inzet van een tweestrijd tussen Theo Wolthekker en Jan van Spijker te zijn, maar Jeppe was bijna geruisloos naderbij geslopen. Maandagavond sloeg hij zijn slag. Terwijl Jan niet speelde en Theo van Ruurd Kunnen verloor, won Jeppe van Arend van der Burgh, en nam zo een kleine voorsprong. De tweestrijd is een driestrijd geworden.
In de hoogste regionen veranderde niets. Ward Romeijnders was afwezig, maar Ger Battjes kon daar niet van profiteren. Hij won tegen Henk van Bemmel een pion, maar ondanks langdurig en op sommige momenten ingenieus aandringen bleek dat plusje in het resterende toreneindspel onvoldoende te zijn om de partij te winnen. Ook nummer drie, Lieuwe Boskma, was op vakantie. Tom Visser kon zijn achterstand iets verkleinen door een overwinning op Menno Keizer in een opwindende partij. Menno had open aanvalslijnen en actief stukkenspel tegen de matig beschermde koning van Tom gekregen. Het addertje onder het gras van zijn stelling was dat zijn koning kwetsbaar in het centrum stond. Tom creëerde een paar dreigingen middels een centrale pionnenopmars en hij won toen Menno daartegen niet adequaat optrad. Ook Ruurd kwam iets dichter bij, wat hij hoofdzakelijk te danken had aan een zware misgreep van Theo. Arnold Meister zette zijn opmars naar de top-10 voort. Hij versloeg Ale Bakker in een vlotte partij.
Ook Jan Duisterwinkel blijft het goed doen. Tegen Henk Kouwenberg bouwde hij een centrumoverwicht bekwaam uit tot winst. Henk en Arend verloren dus beide. Hierdoor kon Derk Holman door remise tegen Cees Hageman dichterbij komen in groep C. Een lichtelijk hilarisch moment deed zich voor in de partij tussen Kees Duisterwinkel en Jan Pezij. Kees sprak zijn tegenstander bezorgd toe: “Ja, dat kost me een stuk”. Hij vergiste zich. In plaats van een stuk te verliezen won Kees een stuk en daarmee de partij. Bob van Maanen verraste Frans van Doorn na een originele opening uiteindelijk met een vindingrijke matcombinatie.
Voor de nieuwe leden is het nog even wennen. Dirkjan Korenhof was niet opgewassen tegen Frits Bosman en onder het toeziend oog van zijn vriendin verloor Arjen van der Zee van Ab Colly. Bob en Ab zijn spelers met jarenlange ervaring. Tot troost voor Dirkjan en Arjen: van verliespartijen leer je het meest.