Het tweede team had aan het tweede van “Schaakclub Delfzijl Appingedam Combinatie” (DAC) een stevige dobber, maar won wel. Een goede prestatie van het tweede dat met 1 punt verschil op kop staat in de 2e klasse van de NOSBO. In een apart verslag komen wij terug op deze memorabele wedstrijd.

In de 23e ronde van de interne competitie troffen de nummers 1 en 3 van de ranglijst elkaar.Lieuwe Boskma mocht het opnemen tegen de onbetwiste koploper Ger Battjes. Hij ging voor de winst en dat leidde tot een ingewikkelde partij vol tactische en positionele wendingen. Na zo'n 20 zetten moest Lieuwe echter erkennen dat Ger eerder beter stond en derhalve nam hij genoegen met remise. Na zijn nederlaag in de vorige ronde lukte het Ruurd Kunnen nu wel om te profiteren. Met zwart kreeg hij tegen Johan Zwanepol de kans een mooie koningsaanval op te zetten en kon hij de stelling van de witspeler deskundig slopen. Zo is Ruurd weer wat dichter bij de koploper gekomen en is de spanning enigszins terug. Theo Wolthekker verslikte zich met de zwarte stukken tegen Dick Dalmolen door in een combinatie een toren te verliezen in plaats van voordeel te behalen. “Een misrekening”, zoals Theo zijn partij kort samenvatte. Derk Holman verging het tegen Henk Kouwenberg al niet veel beter. Ook hij gaf zomaar een toren en daarmee de partij cadeau. Overigens is Henk goed in vorm en speelt hij degelijke partijen. Arnout Wegeriff mocht na lange tijd het zoet der overwinning weer eens proeven. Hij overspeelde met zwart Bob van Maanen. Jeppe Teensma blijft de best geplaatste speler in de B-groep en Jan Duisterwinkel heeft na zijn overwinning op Ab Colly de leiding in de C-groep overgenomen van de afwezige Mark Hoogendijk.