De schaakclub Roden is wat aantal spelers betreft sterk vertegenwoordigd op het Harmonietoernooi, dat traditiegetrouw rond de feestdagen in Groningen wordt gespeeld.

Van de ruim 270 spelers in de diverse groepen zijn er liefst zeven van onze schaakclub.

De A- en B-groep spelen negen ronden, de minigroepen vijf. In de sterke A-groep is geen Rodenaar van de partij. Liefst elf grootmeesters strijden in deze groep om de hoogste eer, waaraan een prijs van 3.000 euro is verbonden. In de B-groep doen Johan Scharft, Menno Keizer en Majid Hashemy mee. Johan heeft na vijf ronden 3,5 pnt. en doet daardoor nog volop mee om de hoogste plaatsen. Menno en Majid hebben na vijf ronden elk 2 pnt. In de 1e ronde hadden ze tegen elkaar geloot; Majid won de broederstrijd.

In de minigroepen die 2e Kerstdag van start gingen, doen Richard Matulessy, Dick Dalmolen, Geert Willems en Ed Leuw mee. Richard en Dick spelen in minigroep B en Geert en Ed in groep C. Richard verloor zijn eerste partij en Dick, Geert en Ed wonnen alle drie.

Het toernooi duurt voor allen tot en met zondag.