Willem Jongsma wist weer eens snel te winnen. Henk Kouwenberg verslikte zich in een openingsval van het Englundgambiet. Jan Kakes verspeelde een gewonnen stelling door een geniepig zetje van Cees Hageman over het hoofd te zien. Dick Dalmolen verdedigde zich met de stonewall-variant van de Hollandse verdediging, maar kwam in een gelijkopgaande partij tegen Arend van der Burgh niet verder dan een gelijkspel. In de analyse waren beide schakers erover eens dat de zwarte pionzet e6-e5 te vroeg kwam. Tf8-f5 leek beter en zou zeer waarschijnlijk winnend zijn geweest voor Dick.

Deze week staat ook in het teken van drie externe uitwedstrijden. Naast de interne competitie zitten daardoor zesendertig Roder schakers achter het schaakbord. Roden 3 speelde maandag uit tegen DAC 4 uit Delfzijl-Appingedam, Roden 1 treedt donderdagavond aan tegen Oostermoer 1 uit Zuidlaren en Roden 2 reist vrijdagavond af naar het Groningse juniorenteam Gronitas, een combinatieteam van de schaakclubs Groningen en Unitas. Volgende week daarover meer.