Het eerste team speelde voor de tweede ronde in de Promotieklasse een thuiswedstrijd tegen het sterke en kampioenskandidaat Unitas 3. In deze match moest er een gemiddeld ratingverschil van meer dan 200 elo-punten overbrugd worden. Als juiste afspiegeling van de krachtverhoudingen tussen beide schaakteams, kwam ons achttal er niet aan te pas en werd er met 1½ - 6½ van verloren. Tom Visser wist er nog een nette remise uit te slepen, Richard Matulessy mocht na een kleine schaaktruc een vol punt mee naar huis nemen. Echt zo'n spits die op het juiste moment het belangrijkste doelpunt weet te scoren en altijd zijn doelpuntje weet mee te pakken. Maar misschien was dit keer zijn tegenstander ook niet meer zo helder van geest.

In de interne competitie blijven de nieuwkomers het erg goed doen. Richard is inmiddels de top vijf binnengedrongen, Harry van der Meer, Arnout Wegerif en Henk Kouwenberg boekten allen weer een overwinning. Voor Harry en Arnout levert dat een mooie dertiende en veertiende plaats op. Henk moet het met 2 uit 4-score een paar plaatsen lager doen, maar heeft zijn schaakkunst al bewezen in de eerste vier partijen van de rapidcompetitie.

Bij de jeugd waren er geen verrassingen te melden. De top drie - Alexander, Daan en Daniël - deed daar wat van hen verwacht werd. Winnen.