De avond voor de Rodermarktnacht 2007 mag in de annalen van de schaakclub met een plusje worden bijgeschreven. Ten eerste versloeg Roden 1 in de eerste wedstrijd van het seizoen Assen 2 met ruime cijfers: 7-1. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit wel wat geflatteerd was. Maar wat er vorig jaar in de promotieklasse in het laatste uur steeds mis ging, liep nu voorspoedig. Geert gaf als teamduwer het goede voorbeeld, waarna Henk als debuterend teamleider ruimhartig zijn punt aan Assen schonk. Vervolgens wist de rest van het team te winnen, de één regelmatig, de ander al schwindelend.

De tweede reden voor de goede stemming op de club was de terugkeer in de moederschoot van twee gerenommeerde oud-leden: Ger Battjes en Lieuwe Boskma. Dat brengt onze interne competie, na de komst van Ed Leuw als nieuw lid, en met de doorstroming vanuit de jeugd van Gijs Hager, op 35 deelnemers.