Ons eerste team speelde haar eerste competitiewedstrijd van dit seizoen weer eens in de Promotieklasse. Tegenstander was het op papier sterkere Van der Linde uit Winschoten. Hoewel het er lange tijd niet naar uitzag, eindigde de match na een spectaculaire winstpartij van clubkampioen Ward Romeijnders in een gelijkspel: 4 - 4. Als je als doelstelling hebt "handhaving", dan sleep je zo een belangrijk matchpunt binnen. Met zes remises en een verliespartij stond Ward niet voor een lastige beslissing, wel voor een moeilijke opdracht. Immers remise leidt tot teamverlies, er moest dus gewonnen worden en dat van een zeer sterke schaker. Ward besloot daarom vol op de aanval te spelen. Met prachtig combinatiespel waarin onder andere beide torens werden geofferd, pakte dat goed uit. Na elke zet ontstond weer een nieuwe winst- of matcombinatie. Na 34 zetten gaf zijn tegenstander zich gewonnen. Daarmee is de "onsterfelijke partij van de 21e eeuw" een feit. Voor een uitgebreid partijverslag kan ik de belangstellende lezer verwijzen naar de nieuwsberichten op onze website: schaakclub-roden.nl . Tevens een mooie gelegenheid om nader kennis te maken met de activiteiten van onze schaakclub.

In de interne competitie valt het goede spel en de daarmee gepaard gaande plaats op de ranglijst van Menno Keizer, Olaus Diebrink, Jeppe Teensma en Leen van der Heiden op. De tijd zal het leren of we dit keer met eendagsvliegen te maken hebben.