Vijf weken geleden kondigden we het via dit medium al aan, dit jaar viert onze schaakvereniging haar vijftigjarig bestaansjubileum. Het bereiken van deze mijlpaal zal met een aantal activiteiten en festiviteiten gepaard gaan. Op zaterdag 14 mei a.s. wordt er voor alle schaakjeugd in onze omgeving een Grand Prix schaaktoernooi georganiseerd. In de Krant komen we daar nog uitgebreid op terug. Een week later, op zaterdagmiddag en -avond  21 mei vinden er andere feestelijkheden rondom ons jubileum plaats. We willen al een kleine tip van de sluier oplichten: grootmeester Jan Werle is bereid gevonden zijn medewerking te verlenen aan een bijzondere schaakactiviteit voor leden en oud-leden. En in de eerste week van september vereren onze schaakvrienden uit de Tsjechische partnergemeente Lytomysl ons met een bezoek. De organisatie hoopt met name op belangstelling van onze oud-leden en nodigt hen van harte uit om de “reünie” van 21 mei bij te wonen. Meer informatie? Houd deze rubriek goed in de gaten of raadpleeg binnenkort de informatie op onze website (www.schaakclub-roden.nl).

Drie leden, Simon Winter, Willem Jongsma en Derk Holman hebben de start van de vereniging nog meegemaakt. Simon kent op dit moment een langere time-out, Willem en Derk deden afgelopen maandag mee voor de 27e ronde. Willem hield keurig remise tegen één van de kampioenskandidaten, Derk won zeer verdienstelijk. Voor zijn onafgebroken lidmaatschap zetten we hem binnenkort nog even in het zonnetje.