Omdat de tegenstander van Roden 3 twee weken geleden een dringende reden had om niet op te komen dagen, mochten ze het afgelopen maandagavond nog eens over doen. Eén speler uit Hoogezand-Sappemeer liet verstek gaan, dus zonder enige prestatie stonden de Drenten met 1-0 voor. Arnold Meijster speelde vanuit een Aljechin een theoretische partij, waarvan de uitslag al na zo’n vijfentwintig zetten vaststond: remise. Vlot daarna kwam Maurice Cox ook een puntendeling overeen. Maurice was van mening dat elke zet zijn positie zou verslechteren, gelukkig ging zijn tegenstander met zijn aanbod akkoord. Kees Duisterwinkel stond de hele partij verloren. Met een stuk minder en met de rug tegen de muur, gaf Kees niet op en vocht voor wat hij waard was. Het mocht niet baten. Eindstand 2 - 2.

In de interne competitie konden zes spelers een vol punt bijschrijven (en evenzoveel nullen), vier partijen eindigden gelijk. Tom Visser omzeilde aan het eind van de avond een remisepoging van Ale Bakker, Theo Wolthekker overmeesterde Bernard Bos met een sterke aanval op de koningsflank. Jan van Spijker stond snel gewonnen, gaf de partij weer onnodig uit handen, maar wist Bob van Maanen nog wel mat te zetten. Albert Dijkenga maakt zichtbaar progressie in zijn spel, echter het ratingverschil met de andere leden is nog te groot om echt potten te kunnen breken. Tegen Jakob Dopper ging Albert goed van start, maar nadat er een stuk verloren ging, ging het snel bergafwaarts. Hopelijk worden de wekelijkse schaaklessen van zijn tegenstanders door hem op prijs gesteld. Doordat de concurrentie in de top van het klassement niet wist te winnen, komt koploper Tom Visser steeds steviger in het zadel.