Na Roden 2 heeft ook Roden 1 voortijdig het bekertoernooi moeten verlaten. In Hoogezand bleek HSP een maatje te groot. We wisten met maar een half puntje terug te keren. In het verleden was onze club een geduchte bekeraar en reikten we geregeld tot de halve finale of zelfs de finale, maar de echte cup spirit ontbreekt de laatste tijd.

Tom mocht bij ontstentenis van Ger, Lieuwe en Dick op het eerste bord plaatsnemen. Dat bekwam hem slecht. Hij dacht door in het middenspel dameruil aan te bieden zich te kunnen bevrijden, maar dat bleek een misrekening. De dameruil kwam er, maar de druk werd er alleen maar groter door. Al snel rekende hij nogmaals mis, waardoor hij twee pionnen kwijtraakte, en gaf hij op. Ook Bernard had het vanaf het begin zwaar. Na een spectaculair, maar onnodig loperoffer van zijn tegenstander kreeg hij zowaar nog een kans op herstel, maar hij zag het niet en werd midden op het bord matgezet.

Op de borden van Ward en Henk zag het er stukken beter uit. Ward kreeg een positie waar je normaal gesproken alleen maar van kunt dromen. Zijn tegenstander kon met veel van zijn stukken op de achterste rij nauwelijk een vin verroeren. Bovendien had Ward een pion meer. Maar stukje bij beetje kon de HSP-er door aarzelend spel van Ward wat loskomen. Ondertussen had ook Henk een pluspion. De stelling was echter behoorlijk gesloten, waardoor de remisekans groot leek. In plaats van dat Henk probeerde tot een doorbraak te komen deed zijn tegenstander dat. Toen bleken Henk's stukken opeens slecht te staan en stortte zijn stelling in elkaar. Met 3-0 was er toen voor Ward geen eer meer te behalen en werd besloten tot remise. Zodoende konden we nog mooi op tijd voor de eerste winterse sneeuwbui van het seizoen op huis aan.