Het eerste team heeft ook de wedstrijd tegen Sissa met grote cijfers (6½ - 1½) verloren. Natuurlijk valt op de nederlaag weinig af te dingen, maar de cijfers hadden niet zo dramatisch hoeven te zijn. Het probleem is dat we vaak de kansen niet grijpen wanneer ze zich voordoen. Gisteren gold dat bijvoorbeeld voor invaller Menno, die aan het eerste(!) bord heel goed partij gaf, zelfs een tikje beter kwam te staan, maar toen nodeloos een kwaliteit inleverde. Op bord 3 kwam Henk in een gewonnen eindspel van 5 tegen 4 pionnen terecht, maar hij wist het niet te verzilveren. Het werd nog zelfs een nul. Tom kreeg een prima Koningsindische stelling. In plaats van direct een zeer veelbelovende koningsaanval in te zetten, dacht hij eerst een pion te moeten veroveren. Dat kon nog, maar een later paardoffer had hij nooit mogen aannemen. Nu liep het helemaal mis. Wanneer de kansen in deze partijen gewoon waren benut, dan had de stand een heel ander aanzien gekregen.

Jeppe, Ward en Dick waren de andere drie verliezers van de avond. Meer dan een gezamenlijk halfje heeft hier nooit ingezeten. Gelukkig voor het moreel kon Ger wel een remise op zijn conto laten bijschrijven. Dit gebeurde na een partij waarin de balans geen moment verbroken werd. Op het laatst kwam er toch ook nog een heel punt. Frans had zijn mascotte meegebracht en werd daardoor opgezweept tot grootse prestaties. Hij greep geheel tegen de clubtrend wel de hele hand toen hem een vinger werd aangeboden. Hij moet de rest maar eens uitleggen hoe dat moet.

Verder dan de laatste plaats op de ranglijst kunnen we niet zakken, we kijken dus alleen nog maar naar boven. Oostermoer: here we come.